Šī ir lapa, kurā apskatīšu īstenotos muļķdrošo risinājumu projektus un dažus interesantākos skolēnu projektus/pasākumus, kas īstenoti skolā, pieliekot klāt nedaudz arī manu roku. Vērts piezīmēt, ka šeit aprakstītās lietas ir zināmā mērā bonuss pasākumi/aktivitātes, kas paša subjektīvajā prātā šķiet īpaši izdevušās/neierastas. (Tas nozīmē arī to, ka ar zināmu regularitāti lapu mēģināšu papildināt ar jauniem varoņdarbiem un citādiem jokiem).

Pārskatāmības labad projekti tiek sadalīti vienkārši 3 daļās – Pabeigtie, Progresā un Nākotnes.

Pabeigtie.

1)      IR tāfele.

Kas tas ir?

Infrasarkano staru interaktīvā tāfele, kas ļauj ar zināmu vieglumu bakstīt pa tāfeli un vadīt datoru. Cena ~4.5LVL (tajā skaitā PVN).

Kad tika nodota ekspluatācijā?

Kaut kad agrīnā pavasarī…

Pielietojums?

Diezgan daudzpusīgs.

Vairāk info: http://ej.uz/6cj4

2)      Sociālo zinību konference 1.0

Kas tas ir?

Skolēnu projektu darbi sociālajās zinībās, kas rezultējās skolas 6to klašu sociālo zinību konferencē, kurā uzstājās 22 grupas prezentējot savus nākotnes rīku prototipus, to skaitā „Seakē” – telefona maks skolēniem, kas apslāpē telefona signālu, „CanCork” – daudzkārt lietojams korķis bundžām, lai stundas laikā tās var aizkorķēt, „Easy Way” – ota ar automātisko guašas krāsas padevi, kuru vienreiz uzpildot var lietot daudzkārt vienkārši pamērcējot ūdenī, un daudzi citi praktiski un lietojamu ierīču prototipi.

Turpinājums?

Arī turpmāk plānoju veidot plašus projektu darbus tematiskā plānojuma ietvaros sociālajās zinībās, kuru rezultātā tiktu īstenota konference, kurā ar prezentācijā piedalās vairāku klašu skolēni.

3)      3D Sigulda

Kas tas ir?

6.klases projektu nedēļas ietvaros skolēni pētīja dažādus Siguldas vēsturiskos objektus, kuri tika pēcāk ne tikai izveidoti taustāmos maketos, bet arī 3D Via skicēs, PhotoSynth 3d foto projekcijās.

Kas neizdevās?

Sākotnēji bija paredzēts 3d maketus izvietot BingMaps kartē atbilstošajās vietās, diemžēl notika tehnisks gļuks…

Kas turpmāk?

Arī turpmāk plānoju izmantot maketu veidošanas uzdevumus skolēniem (drīz būs arī papildinājums par to kā gājis)

Vairāk info: http://ej.uz/t5yb

4)      Vasaras Medības 2012

Kas tas ir?

Skolēnu orientēšanās sacensības, kurās 5. un 6. klašu skolēni jauktās komandās (loterijas formā) devās trasē, lai paveiktu daudzus aizraujošus uzdevumus, kas saistīti ar matemātiku, vēsturi, angļu valodu, sociālajām zinībām, latviešu valodu un literatūru. Tika iesaistīti arī 10.klašu skolēni, kas lieliski palīdzēja kontrolpunktos un pavadot skolēnu komandas.

Turpinājums?

Šī ,šķiet, būs kļuvusi par neatņemamu tradīciju Siguldas pilsētas vidusskolas pasākumu kalendārā aizpildot maija pēdējo nedēļu bumbulējamās dienas.

5)      Skolas logo

Kas tas ir?

Garās diskusijās un nebeidzamās šķēpu laušanās, kopā ar fantastisku kolēģi (Indra Blaua) izveidojām skolas logo.

♣Progresā

1)      MultiTouch tāfele

Kas tas ir?

Skārienjūtīga tāfele, kas balstās uz opensource programmatūru ēnu blobu izmantošanā, tehnoloģiskais risinājums tiek panākts izmantojot platleņķa gaismas uztverošu ierīci un gaismu (projekciju) caurlaidošu materiālu (mūsu gadījumā – organisko stiklu). Turklāt mērķis ir paturēt izmaksas (neskaitot projektoru/kompi/darbaspēku) zem 89 LVL + PVN.

Projekta status!

Šobrīd tiek gaidītas vitāli svarīgas detaļas no Honkongas. Projekta prototips tika demonstrēts Iespējamās Misijas atvērto durvju dienas pasākumā 2012.gadā.

2)      3d tehnoloģiju izmantošana stundās

Kas tas ir?

3d projekciju izmantošana mācību stundās, piemēram, demonstrējot 3d attēlus un video materiālus, prezentācijas un projekcijas.

Projekta status!

Skolā stāv 50 gabali 3d anaglifa brilles, paralēli tiek veidoti 3d materiāli izmantošanai stundās. Ņemot vērā klases apgaismojuma līmeni nāksies gaidīt tumšāku laiku, lai tos demonstrētu. Protams, mērķis ir izmaksu kontrole – paturēt tās zemā līmenī.

Nākotnes perspektīvas.

Pirmkārt – būtu nepieciešams domāt par iespējamu 3d hologrāfisku projekciju izmantošanu skolā (iedomājieties kas tas būtu par resursu skolēnu iespējām pētīt lietas neizejot no klases). Otrkārt – jāatrod (jāiegūst) divi veci/kādam nevajadzīgi projektori, kurus varētu mēģināt pārveidot/uztjūnēt par „kārtīgu” 3d projektoru.

3)      Interaktīvie karšu pārklāji

Kas tas ir?

Tie ir karšu KLM pārklāji ar interaktīvu saturu, kurus var izmantot mācot vēsturi un neskaitāmus citus priekšmetus, kuru saturu var veidot skolotājs un arī skolēni kā uzdevumu. KLM formāts ir universāls un izmantojams ar BingMaps, GoogleMaps, GoogleEarth un citiem karšu servisiem.

Paveiktais!

Šobrīd ir izstrādātas „pāris” kartes izmantošanai vēstures stundās, sagatavota uzdevumu matrica skolēnu uzdevumam.

Nākotnes perspektīvas!

Interaktīvo karšu projekts tika iesniegts Izglītības inovāciju, jebšu mācību materiālu digitalizācijas projektam, kur netika apstiprināts. Ņemot vērā šādu pavērsienu, šobrīd domāju/plānoju/ceru izvērst citu projektu (lasi – meklēju atbalstītājus, interesentus, entuziastus, kas varētu tehniski/saturiski/monetāri atbalstīt), lai izveidotu pirmo interaktīvo skolēnu lapu vēstures un iespējams citu hum.bloka priekšmetu apguvei, kurā saturiska informācija tiktu izkārtota ģeogrāfiski, būtu iespēja veidot un pildīt vēstures uzdevumus, interaktīvi apgūt vēstures konceptus un citas brīnumainas lietas.

4)      Balsošanas pultis

Kas tas ir?

Balsošanas pultis ir instruments, kas palīdz skolēnus testēt, iegūt atgriezenisko saiti un tamlīdzīgas lietas, kas nemaksā daudzus tūkstošus latu.

Progress?

Šobrīd ir izveidots beta prototips ar četrām pultīm un sagatavošanas stadijā ir versija 1.2 ar 5,7 cm displejiem un 10 pultīm.

Nākotnes perspektīvas!

Cerot uz augstākstāvošu spēku atbalsta tiks rasts lēts andruino Arduino programmējams bluetooth risinājums, lai nebūtu vadi, + savietojamība ar datoru, lai varētu ievākt datus.

5)      Infografikas

Kas tas ir?

Infografika ir interesants datu vizualizācijas veids, ko var veiksmīgi izmantot vēsturē un citos priekšmetos, dodot kā interesantu un tehnoloģijas iesaistošu uzdevumu skolēniem.

Progress un piemēri.

Daži manu skolēnu piemēri šobrīd un turpmāk meklējami tviterī izmantojot haštagu vēsturerullē!.

♥Nākotnes

1)      MultiTouch galdi/skārienjūtīgās muļķdrošās tehnoloģijas

Kas tas ir?

Skārienjūtīgo virsmu pielietošana mācību stundās, radot tehnoloģiskos/programmatūras risinājumus dažādu uzdevumu veikšanai.

Kā tas notiek?

Izveidot pilnīgu skārienjūtīgu galdu ir iespējams diezgan vienkārši, tam nepieciešams dators, projektors, galds un projicējama gaismas caurlaidīga virsma, uz kuras skolēni varētu kopdarboties.

2)      Paplašinātā realitāte skolā

Kas tas ir?

Paplašinātā realitāte, jeb „augmented reality” ir tiešsaistes/bezsaistes aplikāciju izstrāde, kurā izmantojot ģeotagotu vai citādi kontrolēti vadītu informāciju, iespējams „paplašināt” parasto realitātes dimensiju digitāli. Piemēram, izmantojot viedtālruni caur kameru aplūkot ēku citā stāvoklī (vēsturiskā vai nākotnes), vai piemēram, nonākot konkrētā punktā saņemt attiecīgi veicamu uzdevumu. Šādu tehnoloģiju izmantošana pavērtu iespēju skolotājiem veidot uzdevumus/aktivitātes, kurās skolēniem ceļojot pa telpu būtu iespējams veikt uzdevumus/iegūt informāciju.

Progress?

Tāpēc arī šis ir iekļauts kā nākotnes projekts, jo šobrīd atrodas sapņu stadijā un nepieciešama diezgan piņķerīga iejaukšanās no augšas starta sākšanai.  Vienlaikus, šāda projekta iespējamais ieguldījums vietējā tūrisma nozares attīstībā būtu diezgan milzīgs (iedomājieties digitālu Siguldas ceļvedi – aplikāciju, kas nonākot noteiktā punktā, krustojumā, ēkā pasniedz jums attiecīgu informāciju).

3)      QR kodu izmantošana skolā

Kas tas ir?

Ātrās reaģēšanas kods ir digitālas informācijas pārvēršana kodā, kuru iespējams atšifrēt izmantojot QR kodu lasīšanas ierīces (viedtālruņus, planšetes, web kameras, u.tml.). Šobrīd šī tehnoloģija jau ir gana ierasta, vienlaikus šis būtu gana „lēts un vienkāršs” risinājums pirms pilnīgas pārejas uz paplašināto realitāti. Piemēram, uzdevumu izvietošana pa skolu, vietējo apkārtni, izmantojot QR kodus. Tāpat arī iespējams dažādas saites uz testiem, uzdevumiem, attēliem, u.t.t, pārvērst QR kodā.

Pagaidu nobeiguma piezīmes.

Daudzas no paveiktajām iniciatīvām nebūtu iespējamas bez saprotošu un atbalstošu kolēģu palīdzības, dažu vīzdegunības un nedaudz trakas pieejas, tomēr visvairāk jāsaka paldies savam lieliskākajam Latvijas izcilniekam un nākotnes dižam prātam Andrim (@Jensijs), kurš bieži vien pavelkas uz trakām idejām un gatavs tehniski tās izpildīt. Protams, paldies arī programmai Iespējamā Misijai par iespēju.

P.S.

Ja ir praktiska interese par kādu no projektiem/tehnoloģijām – droši rakstiet (bajaruns@gmail.com). Īpaši interesē mecenāti, cilvēki, kas būtu gatavi atbalstīt trakas idejas un pārmaiņas, lai progress būtu ātrāks…

Advertisements

2 komentāri on “”

  1. Andris saka:

    Balšonas pultis bus uz Arduino nevis andruino vnk tas tā 😀

  2. […] "Šī ir lapa, kurā apskatīšu īstenotos muļķdrošo risinājumu projektus un dažus interesantākos skolēnu projektus/pasākumus, kas īstenoti skolā, pieliekot klāt nedaudz arī manu roku." Edgars Bajaruns (Iespējamā misija)  […]


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s